Chrysler Cruiser

Koncern Chrysler najprawdopodobniej zauważając sukces sprzedaży samochodów Volkswagena Garbusa postanowił wrzucić na taśme produkcyjną nowy model, który stylistyką i karoserią będzie przypominał samochód z lat trzydziestych. Tak tez się stało i tym modelem stał się Pronto Cruiser. Samochód przedstawiono na wystawie samochodowej w Detroit w 1998 roku. Początkowo wzbudził wielkie zainteresowanie. Miał tak dużo zwolenników jak i przeciwników. Krytycy zarzucali mu niezgrabny wygląd który designem co najwyżej przypomina koparkę albo traktor a nie samochód z początku XX wieku. Inni znowu zachwycali się fantastycznym połączeniem starego wizerunku samochodów z nowoczesnością i rozpływali się w zachwytach dla tego auta. Tak więc zdania są podzielone i jak wiadomo na temat gustów nie można dyskutować. Dlatego też poruszę kwestię awaryjności oraz mechaniki Cruisera. Otóż w środku w samochodzie siedzi się wysoko co zwiększa widoczność jezdni. Wnętrze jest prawidłowo wyciszone. Kierowanie samochodem jest przyjemne i układ hamulcowy jest bardzo czuły. Gorzej jest z parkowaniem gdyż daleko wysunięty przód nie jest widoczny z środka – trzeba trochę próbować parkowania na „czuja”.

Badając awaryjność nie jestem zachwycony wręcz odwrotnie. Samochód dostarcza nam nie miłych wrażeń pod tym względem – najsłabszymi punktami są : elektronika, zawieszenie, układ kierowniczy oraz skrzynia chrysler a604. Pocieszające jest to że na terenie naszego kraju i praktycznie w każdym  większym mieście jest coraz więcej takich miejsc jak serwis samochodow amerykanskich gdzie zwolennicy tego ekstrawaganckiego auta mogą naprawić każdą usterkę. Takie miejsc zwykle mają też dostęp do czesci do samochodow amerykanskich co umożliwia zakup brakujących lub wadliwych elementów tego samochodu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *