Raport awaryjności Forda Focus

Przeglądając internet natknąłem się na raport awaryjności modelu Ford Focus. Sam jestem posiadaczem tego samochodu i nie powiem, że nie miałem z nim problemów. Mam nadzieję że ten artykuł pomoże osobom zastanawiający się nad zakupem tego modelu zdecydować o wyborze. Raport został przeprowadzony na kilu tysiącach egzemplarzach tego auta. Dowiecie się z niego jakie zdarzają się najczęstsze usterki i awarie oraz jakie elementy psują się najczęściej w zależności od przebiegu samochodu. W raporcie z 2009r. Przebadano prawie 40tys. Samochodów. Do 50 tys. Przejechanych km bez usterek jest ponad 96% badanych aut. Do 100tys. km 83% nie doznało żadnych awarii. Do 150 tys. km nie naruszone pozostało ponad 77% modeli. Wyniki można powiedzieć że są zadowalające. PO przejechaniu 150 tys. km tylko 6% egzemplarzy miało poważną awarię. Można śmiało mówić że auta amerykańskie mają niezłą kondycję. Chyba miałem pecha że trafiłem akurat na egzemplarz znajdujący się w tych 6%. Najczęściej awaryjnym elementem Forda Focusa jest elektronika aż 15% badanych samochodów miało z nią problemy po przebyciu 150tys. km. Zaraz po elektronice najczęściej się psuję układ hamulcowy – dlatego trzeba pamiętać żeby unikać gwałtownego hamowania w tych autach. Mój model widzę że jest szczególny i nie łapie się do statystyk. Po przejechaniu 100tys. km zacząłem mieć problemy ze skrzynią biegów. Jak wiadomo skrzynie automatyczne to skomplikowany element auta dlatego też musiałem skorzystać z usług takiego miejsca jak serwis samochodowy FastRepair. Naprawa kosztowała mnie nie małe pieniądze dlatego też jestem osobiści obrażony na Fordy i z mojego przykładu odradzam te samochody. Jednak spoglądając na raport awaryjności można dojść do całkiem odmiennego zdania – nie wiem czy to mój egzemplarz jest pechowy czy za ten lukrowy raport zapłaciła firma Ford.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *